A smoothie a day…

Keeps the doctor away. We hebben maar één lichaam en daar moeten we zuinig op zijn! Genoeg bewegen en gezond eten & drinken is ontzettend belangrijk. Maar in deze tijd: drukke agenda’s, hoge werk- prestatiedruk, een gevarieerd aanbod van afhaalmaaltijden wordt het steeds lastiger om altijd gezond te eten. Een smoothie zorgt ervoor dat je gemakkelijk en snel je dagelijkse aanbevolen hoeveelheid groente en fruit binnenkrijgt.

Het maken van een smoothie is gemakkelijk en je hebt er maar weinig materialen voor nodig: een blender, lekkere variatie aan groenten / fruit en water. Bijna alles kan in de blender, dus varieer er op los!

Het basisrecept voor een smoothie:

• Was je groente en fruit en snijd het in stukje
• Doe het in de blender
• Doe er een scheut water bij
• Voeg eventueel kaneel, gember of bijvoorbeeld wat citroensap toe
• Blend tot je smoothie mooi glad is (water kun je toevoegen tot je de gewenste dikte hebt)

Twee combinaties voor een groene smoothie:

• 2 grote handen spinazie
• 1 sinaasappel / mineola
• 1 appel
• paar snufjes kaneel
• water naar behoefte

• avocado (heel of half)
• 2 grote handen spinazie
• 1 banaan
• 1 sinaasappel / mineola
• water naar behoefte

Geen zin in groente? Ga voor een smoothie met zomerfruit

• diepvries fruit (zomerfruit of bijvoorbeeld frambozen of blauwe bes)
• 1 sinaasappel
• 1 banaan
• aanvullen met magere yoghurt

 

Leave a Reply